Att vinna fler för vår idé

Det här materialet ska hjälpa dig och dina kompisar i föreningen att komma igång med utåtriktat arbete. Materialet finns också i en lättläst version.

Vår förhoppning är att det här studiematerialet ska ge stöd och lust i det helt avgörande jobbet att synliggöra Socialdemokraterna och bjuda in fler till vår rörelse – som medlemmar, väljare eller som sympatisörer.

Materialet ska hjälpa dig och dina kompisar i den socialdemokratiska föreningen att förbereda er och komma igång med utåtriktat arbete så som dörrknackning, öppna politiska möten på arbetsplatser eller i föreningslokalen i hyreshusområdet, nattöppna valstugor, torgstånd på festivaler och sportarrangemang, torgmöten eller flygbladsutdelningar på busscentrum eller i bostadsområdet, för att nämna några exempel.

Studiematerialet är gjort som en studiecirkel med tre träffar på ungefär två timmar per träff. Självklart kan ni välja att jobba igenom hela materialet under en heldag om det passar er bättre.

Studierna ska ses som förberedelse inför en kommande period med valrörelser.